Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vaše budoucí lékařka: Už nevím kolikatý díl

Jmenuji se Tran Thu Trang. To je jméno, co? Ale nebojte, za chvíli už to bude nejspíš Tranová. A ještě 5 státnic, pak dokonce paní doktorka Tranová.

Právě žádám o české občanství, nic tajného. Není důvod nebýt češkou. Poslední dobou jsem si tím čím dál tím jistější. Momentálně dokončuji studium a připravuji se na lékařskou praxi. Však nemám život normální studentky šesťáku a studentky jako vůbec.

Šesťák

Lidé mně volají v 5 ráno, někdy v půlnoci a chtějí pomoc, já nemůžu být lhostejná. Zkrátka všechno ostatní stranou a vzhůru do práce nepráce. Vlastně jen tlumočím, poradím a psychicky podporuji. Ano, řeč jde o moje vietnamské pacienty.

Ani nevím, zda se dá říct, že jsou to mí pacienti, vždyť já je nelečím. Taky někdy přemyslím, jestli tu není pozitivní diskriminaci. Vše začínalo tak, že jsem přijmala nabídku dobrovolně pomáhat v těhotenské ambulanci v Gyn-por FNKV. Od té doby se mi ozývají Vietnamky s různými otázkami a životními situacemi, které mě nenechají spát. Já si pak začala uvědomit, co ve skutečnosti ta medicína je vůbec zač.

Byznys s těhotnými

 Ať mi věříte či nevěříte, taky jsem tomu nevěřila, pravda je, že s vietnamskými těhotnými je strašně výnosný byznys. Je to byznys v pravém slova smyslu, to znamená i nepoctivý byznys a někdy až charakteru podvodu. A když to říkám, zřejmě to nepraktikuji. Pokud chci dělat byznys, nestudovala bych medicínu. Pokud i přesto chci byznysovat s těhotnými, nepsala bych to tady. Však jsou lidi až nemožně přemyšliví a podezřívaví, rozhodně chci dát vědět, proč vietnamské rodičky jsou někdy velmi komplikované případy a proč já nemůžu být k nim lhostejná.

Smysl života Vietnamců je rodit potomka a k tomu mužského potomka. Jakmile se žena provdá, nečeká ji nic jiného než rodit dítě. Kdo dítě do roka neporodí, či není těhotná, bude v očích ostatních divná. Nějací cizí lidi a cízí pomluvy, to ta žena ještě snese, ale co teprv tchýně a její touha mít vnuka? Zkrátka, vietnamské ženy, když to přeženu, nedělají nic jiného, než rodit. Samozřejmě ale rodí ženy, které pracují, česky přilíš neumí, a tak, protože my, pokud studujeme, tak jsme věčně mladé a nemáme takovou potřebu. Právě v tom tkví ten výnosný byznys.

Službič ala tlumočník

Pokud jsem já tuta ona těhotná a česky neumím, musím zajít do Sapy a najít si nějakého službiče, který bude říkat, co mám dělat, a vozí mě k doktorovi. Službič samozřejmě nemáká zadarmo a taky není levný, proč by byl? Navíc potomek pro Vietnamce je prostě poklad a platí cokoliv za to, aby byl v pořádku, proč by službiči účtovali málo? Však za co ti službiči účtují, asi nemáte přestavu. Tlumočení asi, nebo nééé?

No, kdyby uměli tlumočit, pak už jsou tlumočníci. Oni za tlumočníky vydavají, protože to je povolání, které by mělo, ale nemusí mít na provozování papíry. Však medicína, ať se snaží doktor mluvit co nejvíc laicky, nemůže být primitivně laická. Často vietnamské rodičky dozví o svém zdravotním stavu přes ty službiče pouze, jestli vše je „v pořádku“ či něco není, ale co, to už ztrácí. Navíc ti lidi nejsou zdravotníci, odmakají svou práci a utečou.

Průser

Několikkrát se stalo, že vozí ženy na vyšetření, ale po té nevyzvedají výsledky. Také mluví za pacientky, ale těch žen mají víc, takže si je spletou mezi sebou. Přestavte si, že pokud někdo si plete termín porodu o 2 měsíce, jaký by byl průser? Samozřejmě, že doktor není hloupý a on pozná, že není něco v pořádku. Ale kvůli tomu bude pacientku posílat na všechny vyšetření a ultrazvuky navíc, aby se vyloučilo, že dítko má špatný růst, a to má na ženu i plod dopad. Samozřejmě i na doktora, který za vše odpovídá.

No, ale vše, co jsem psala nahoře, je pořád slabý odvar. Tito službiči nevozí ženy jen na vyšetření, oni taky zprostředkují různé administrativy jako prostě papíry, prodávají pojištění a tak. Pak tu nechají některé těhotné běžet v podstatě nesledované a doktoři je budou mít za trest. Nezaslouží si to ani oni, ani rodičky, ani mimina.

Mafia

Poslední dobou se mi ozvaly Vietnamky, těhotné, nesledované, nepojištěné. Nepojištěný pacient platí vše sám a hotově, je to výnosné, zvlášť v gynekologii, která je již vysoce privatizovaná. Když jsem spolu s nepojištěnými, vypadám, jako že jsem v tom byznysu taky.

Co mám dělat? Svým lidem lhostejná být nemůžu. A co vám koneckonců řeknu, výnosný byznys to skutečný je, dostala jsem za to spousty čokolád, až z toho mám kazy. Kazy, to mi to ale kazí. :D

Autor: Trang Tranova | pondělí 30.12.2013 13:33 | karma článku: 30,78 | přečteno: 3236x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Gynekolžka, 32.

Seznam rubrik